We werken momenteel aan de voorbereiding voor een nieuwe vleugel DING, Design in Gent die in 2023 moet openen. We zien die nieuwe vleugel als een smart museum 3.0, een gastvrije ontmoetingsplaats waar technologie en participatie belangrijk worden en waar we willen bijdragen aan een creatieve stad. We lanceren daarvoor een communicatie en crowdfundingcampagne waarbij we alle burgers, groot en klein willen betrekken en iedereen de kans krijgt om grondlegger te worden van dit museum van de toekomst. Burgers kunnen bij ons een DING in bewaring geven voor 100 jaar. Die Dingen zullen ingegraven worden voor 100 jaar in een kubus van 1 m3. mensen kunnen een doosje kopen en er verhalen bij te vertellen voor het nageslacht. Zo creëren we betrokkenheid en communities. Het is een erg origineel idee, waarmee we uit het culturele cocon breken maar zowel beleid, ondernemers jongeren, nieuwkomers en het brede middenveld willen bereiken. We denken deze keer ‘in the box’ in plaats van er uit…

"Als bedrijf proberen we ons niet alleen te onderscheiden met de producten die we ontwikkelen, maar ook in hoe we ons naar de buitenwereld presenteren."

Jeroen Lemaire
CEO
Gent

Over In The Pocket

Summer academy In The Pocket

Wat is uw onderscheidende visie op branding?

Met onze vormgeving en marketing-uitingen tonen we aan de buitenwereld dat we een jong en innovatief bedrijf zijn. Onze huisstijl sluit nauw aan bij hoe we ook voor onze klanten werken: we gaan niemand omver blazen met overbodige snufjes, maar proberen dingen te creëren die echt een bijdrage leveren.

Hoe gaat u zelf het gevecht om de aandacht aan?

We zetten volop in op thought leadership via verschillende kanalen. Zo publiceren we jaarlijks een diepgaand rapport over hoe we de toekomst van bepaalde technologieën zien, schrijven verschillende collega’s columns voor media als De Tijd en VRT NWS of zijn we te gast in radio- en televisieprogramma’s om de actua op vlak van technologie te bespreken.

Ook op onze eigen website zetten we zo veel mogelijk in op long form content, aan de hand van blogposts, essays en opiniestukken.

Waarom VOKA ambassadeur worden?

De voorbije jaren toonden we aan dat we van innovatief mobile agency de ommezwaai konden maken naar een digital product studio dat ook met technologieën als artificiële intelligentie en augmented reality werkt. We stellen meer dan 100 mensen in Gent alleen al tewerk en dragen op verschillende manieren bij aan het Oost-Vlaamse ecosysteem.

Voka Ambassadeur 2019 i.s.m. deze partners

Provincie Oost-Vlaanderen
deloitte
Gutzandglory

Structurele partners

Proximus
DomesticServices
DomesticServices