Bernard-Gravez-iFori

"Hoe kan je van een onderneming het vertrouwen verwachten om hun brand te beschermen als je zelf geen sterke brand hebt?"

Bernard Gravez
Managing Director
Gent

Over IFORI

Ifori

Wat is uw onderscheidende visie op branding?

In 1 woord: durf! Dagelijks krijgen we als merkenbureau aanvragen van bedrijven om hun merk te beschermen. Al te vaak zien we merken die heel erg beschrijvend en voor de hand liggend zijn. Dit gaat in tegen de essentie van een merk, met name zich onderscheiden van de rest. Dit doe je net door jouw eigenheid, jouw karakter te tonen. Een merk is als een venster op het DNA van jouw onderneming. Dus blijf vooral jezelf, jouw brand mag geen masker zijn, anders verlies je geloofwaardigheid.

Hoe gaat u zelf het gevecht om de aandacht aan?

Weet je, een merk is geen gevecht, het is een statement. Het moet er staan. Punt. Vertrek vanuit je eigen sterkte zonder te kijken naar de concurrentie. De boodschap is net: toon je eigenheid en blijf vooral authentiek. Mensen moeten de betekenis achter jouw brand niet begrijpen omdat je het hen uitlegt maar omdat ze u zien, u horen om dan vanzelf te begrijpen waarvoor jouw brand staat. Het is in die uitgesproken authenticiteit dat mensen zich herkennen. Net dat maakt dat wij zo een geweldig team hebben. Omdat zich vereenzelvigen met onze brand, zij zijn onze brand.

Waarom VOKA ambassadeur worden?

Merken zijn emotie! 

Mensen moeten vooral hun gevoel volgen, zich verbonden voelen met het merk en met wat het uitstraalt. 

Mijn stemadvies is dus: stem op het merk dat jou het meeste aanspreekt, jou het meeste triggert, jou het meest raakt. 

Eerlijker kan niet. 

En als dat toevallig ons merk is… Nou, dankjewel! 

We zijn er zelf ook best trots op.

Voka Ambassadeur 2019 i.s.m. deze partners

Provincie Oost-Vlaanderen
deloitte
Gutzandglory

Structurele partners

Proximus
DomesticServices
DomesticServices