Ivan Breydel-Breydel

"Draag zorg voor je ambassadeurs, ze zijn je beste marketeers."

Ivan De Keyser
Bedrijfsleider en eigenaar
Gavere

Over Breydel

Wat is uw onderscheidende visie op branding?

Ons merk ‘Breydel’ werd gebouwd vanuit de beleving: customer experience staat van in het begin centraal. In 2009 hebben we die aanpak verder vertaald: sindsdien vinden in ons belevingscentrum dagelijks bedrijfsbezoeken, kooksessies en b2b-events plaats. 

Door de jaren heen hebben we alsmaar meer ruggengraat gegeven aan ons merk: de kernwaarden en merkbeloftes werden scherpgesteld.

De dag van vandaag geloven we meer dan ooit in storytelling: we brengen onze unieke identiteit (vijf-sterrenaanpak)* aan de man a.d.h.v. een relevant verhaal. Zo trachten we mensen aan te spreken en te engageren. 

Kortom: we geloven dat het niet alleen belangrijk is wat je maakt, maar ook waarom en de manier waarop. 

*BELEEF Breydel 

Hoe gaat u zelf het gevecht om de aandacht aan?

We proberen op een creatieve en authentieke manier positieve media-aandacht te verkrijgen, veeleer dan te investeren in above the line communicatie. Een exponent hiervan zijn onze eigen Breydelfeesten, die ondertussen al zes keer georganiseerd werden in de Tour de France, en waarvan de opbrengsten systematisch geschonken worden aan ‘ons’ Triasproject voor kleinschalige aardappelboeren in de Ecuadoraanse Andes. 

Waarom VOKA ambassadeur worden?

“Sinds 2000 nam ik diverse keren deel aan Plato-trajecten (El Plato, Marketing, Innovatie, Sales, Export, Retail). Verder was ik bij de eerste lichting Plato believers (mee naar Houffalize voor de training van alle peters/meters). Breydel was ook casebedrijf van een Voka Leadership 2020-traject. Tot slot was Breydel reeds Voka-ambassadeur van de Vlaamse Ardennen. De titel ‘Voka Ambassadeur 2019’ zou een mooie bekroning zijn van mijn uitgebreide engagement binnen Voka.” 

Met ons korte-ketenconcept zijn we een voortrekker binnen de vleesindustrie. We nemen ook een voorbeeldfunctie op als het aankomt op sociaal en ecologisch duurzaam ondernemen in Vlaanderen: met onze vijf-sterrenaanpak benadrukken we ons engagement voor mens, milieu en natuur. Onze zaakvoerder is bovendien een inspiratiebron voor jonge ondernemers: zijn passie, gedrevenheid en durf/zin voor ondernemen zorgden ervoor dat hij onder meer de voedselcrisissen van de jaren ’90 overleefde en het merk Breydel kon deponeren als ‘gevestigde waarde’ in de markt. 

Tot slot zijn we ervan overtuigd dat we – door onze unieke aanpak en maximale inzet op beleving – écht onderscheidend zijn.

Voka Ambassadeur 2019 i.s.m. deze partners

Provincie Oost-Vlaanderen
deloitte
Gutzandglory

Structurele partners

Proximus
DomesticServices
DomesticServices